PRIVLAČENJE KOMPATIBILNIH BIZNISA U LOKALNU ZAJEDNICU
14 aprila, 2011 Postavi komentar
Nakon što je lokalna zajednica ispratila prva tri principa (koraka: sprečavanje odliva sredstava, podržavanje postojećih i novih biznisa), imaće mnogo veće šanse za privlačenje kompatibilnih biznisa. Zajednica koja uspešno zapuši svoje rupe, podržava postojeće biznise i podstiče razvoj novih firmi, neće očajna biti u potrazi za bilo kakvom ekonomskom aktivnošću, bez obzira na to, kakvu potencijalnu štetu, takva aktivnost može proizvesti
Biznisi koji žele da promene mesto poslovanja, biće mnogo više privučeni zajednicom sa visokim kvalitetom života i sa firmama koje aktivno i intenzivno posluju. Velika je verovatnoća, da će vladine agencije i fondacije, takođe usmeriti svoja sredstva ka zajednici, koja se trudi da poboljša svoju ekonomsku situaciju.
Privlačenje biznisa može doneti značajne pozitivne rezultate, naročito ako se takva aktivnost odvija na sofisticiran način – može podstaći nove firme da razviju resurse, koji su nedovoljno iskorišćeni i zadovolje potrebe, koje lokalne firme nisu bile u mogućnosti da ostvare. Nove kompanije koje dolaze u zajednicu, mogu doneti svež kapital, otvoriti nova radna mesta, uštedu prilikom zajedničke nabavke i prodaje, tehničku stručnost i učešće u domaćim ili internacionalnim partnerskim mrežama. Ukoliko su ove karakteristike komplementarne sa lokalnim resursima, nova kompanija može doneti novu energiju zajednici.
Ako se privlačenje biznisa odvija bez obraćanja posebne pažnje na vrednosti zajednice i životne sredine, može imati za posledice ozbiljne probleme koji nadmašuju prednosti. Mnoge zajednice su tragale za novim industrijama po svaku cenu, verujući da je bilo kakva ekonomska ekspanzija bolja od nikakve. Međutim, zajednica bi trebalo da napravi ,,strateški proračun,, da li potencijalni biznis donosi neto dobit i da li će zarada biti veća od troškova? Da li će novi biznisi, biti kompatibilni, sa strateškim ciljevima zajednice? Ukoliko se ponude posebne stimulacije za privlačenje nekompatibilnih biznisa u zajednicu, moguće je nefunkcionisanje i često postizanje, obrnutog ishoda od želje. Stimulacije trebaju imati samo ograničenu ulogu, u širem kontekstu razvoja zajednice. Trebaju se koristiti sa oprezom i striktnim merama zaštite i samo onda, kada je otvaranje novih radnih mesta osigurano.
Oprezan pristup je najisplativiji način za privlačenje novih biznisa. Kroz dobar izbor razvojnog puta, koji je najkompatibilniji sa zajednicom, na najbolji način će se iskoristiti veliki broj mogućnosti, ograničeno vreme i resursi. Ukoliko privlačenje industrije deluje pogodno, neophodno je privlačenje učiniti, pod povoljnim uslovima za zajednicu. Odgovorna firma će biti dodatno podstaknuta, da svoje poslovnice preseli u zajednicu, čije su vrednosti i ciljevi jasno definisani, dok će lokalna uprava i biznisi zajedno sarađivati, kako bi postigli željene ciljeve. Njih neće obeshrabriti ni stroga lokalna regulativa, iako je jasno naznačena i pravedno se sprovodi.