OPTIMIZACIJA LOKALNIH EKONOMSKIH VREDNOSTI

Kada se lokalni resursi koriste za proizvodnju roba i usluga, važno je pronaći nove načine za poboljšanje kvaliteta resursa, pre nego što budu prodati van zajednice.

Izvoz sirovina može biti veoma štetan za lokalnu ekonomiju, iz nekoliko sledećih razloga: sirovine predstavljaju robu, koja podleže robnim cenama; kao rezultat uvođenja novih načina za efikasniju proizvodnju, cene robe se u celom svetu postepeno smanjuju, do tačke gde će biti skoro nemoguće zaraditi za život; pošto su cene toliko niske, veća količina resursa se mora izvoziti, kako bi se lokalna privreda održala, što utiče na povećanu eksploataciju ograničenih resursa, što opet, šteti lokalnoj privredi na duge staze.

Poboljšanje kvaliteta sirovina, predstavlja uvođenje novih načina za grublju i finiju preradu ili samu proizvodnju resursa, koji na taj način mogu biti prodati kao gotovi proizvodi. Umesto da se proda sirovo drvo, preradiće se i prodati kao nameštaj… umesto da se proda sirovo mleko, preradiće se i prodati kao sir… I dok je ovaj princip očigledno primenljiv na prirodne resurse, postoje načini da se primeni i na druge robe i usluge. Ukoliko se nude komercijalne usluge, neophodno je poboljšati kvalitet usluga koje se nude, kako klijenti ne bi imali ništa protiv da plate dodatni proizvod. Direktan pristup tržištu je jedan od načina da se uveća prihod od robe lokalnih proizvođaća.

Poboljšanje kvaliteta proizvoda u poljoprivredi, može biti ključni komponent seoskog privrednog razvoja, koji podstiče otvaranje novih radnih mesta, ekonomsku vitalnost i generalno povećanje lokalnih prihoda. U većini seoskih zajednica, poljoprivredna proizvodnja je oduvek činila glavnu komponentu lokalne ekonomije. Poboljšanje kvaliteta poljoprivredne proizvodnje, podrazumeva napore da se poveća vrednost robe, pre nego što se proda van zajednice. Poboljšanje kvaliteta proizvodnje u poljoprivredi, fokusira se na trend preusmeravanja potrošača sa masovnog tržišta na specifična tržišta, gde su proizvodi prilagođeni specifičnim potrebama potrošača. Iako termin ,,poboljšanje kvaliteta poljoprivredne proizvodnje,, varira, prihvaćena verzija ga definiše kao – proces unapredjenja poljoprivredne proizvodnje, kroz koji se dobijaju proizvodi veće vrednosti; povećanje ekonomske vrednosti poljoprivredne robe kroz genetske promene, preradu ili diversifikaciju; proces unapredjenja ,,privlačnosti,, poljoprivrednih proizvoda.

U današnje vreme, očigledan je trend pojave velike raznolikosti marketinških ideja, koje su ili nastale ili se podstiču od strane manjih ali aktivnih grupa na lokalnom nivou. Ove grupe, uključuju poljoprivredne proizvođaće, lokalne biznise i ljude od uticaja u zajednici, čiji zajednički interes predstavlja, vitalnost određenog područja. Mnogi članovi navedenih zainteresovanih grupa, razvijaju biznise koji doprinose kvalitetu proizvedene hrane, vlakana ili energenata i koji obezbeđuju nove proizvode i usluge. Identifikovanje tržišta je važno, ali plasiranje proizvoda na tom tržištu i pravljenje profita, način je na koji uspešno poboljšanje kvaliteta poljoprivredne proizvodnje, postaje realnost. Vrlo često, cilj procesa podrazumeva zadržavanje kontrole nad robom kroz dalju preradu, kao i direktan pristup tržištu. Štaviše, iskoristiti tu kontrolu za promenu tržišne vrednosti poljoprivrednih proizvoda lokalnih proizvođača, predstavlja način da se cilj uspešno postigne.

Suština poboljšanja kvaliteta poljoprivredne proizvodnje, predstavlja promenu vizije o poljoprivredi. U novoj viziji, tehnologija igra bitnu ulogu, tržište je takođe ključno, kao i profitiranje svih koji su uključeni u implementaciju, ali bit procesa sastoji se od razvoja nove vizije o poljoprivredi i zajednici. Kvalitetno upravljanje i monitoring, predstavljaju elemente koji će imati najviše uticaja u uspehu procesa. Poboljšanje kvaliteta poljoprivredne proizvodnje, predstavlja uspešan mehanizam za razvoj mere bogatstva ,,društvenih resursa,, zajednice. Kada ovi procesi uspešno funkcionišu, oni predstavljaju najbolji primer celine, koja je veća od zbira njenih delova. Međutim, kao i mnogi slični procesi i ovaj je više ,,evolutivnog,, nego ,,revolucionarnog,, karaktera. Njegovi učesnici, uče i prilagođavaju svoje napore, na osnovu uspeha i grešaka drugih. Različiti programi i stručna pomoć, takođe su u razvojnoj fazi. Vera i volja da se preuzmu rizici, ostaju ključni elementi rezultata uspešne saradnje i postizanja zajedničkih ciljeva.

Strategija poboljšanja kvaliteta poljoprivredne proizvodnje, ne predstavlja uvek zagarantovan uspeh. Ključni elementi uspeha koji su primenjivi na sve biznise i odnose se na – poslove u kontekstu poboljšanja kvaliteta poljoprivredne proizvodnje; dobar menadžment i dobru upravljačku strukturu; solidan marketinški plan; plan za zaštitu tržišta, nakon što je ono oformljeno (npr. zaštita robne marke); i strategiju za proširenje tržišta za određeni proizvod. Svi koji se uključe u poslovni razvoj kroz poboljšanje kvaliteta, bilo da su u pitanju proizvođači, ekonomski stručnjaci, investitori, bankari ili profesionalni konsultanti, moraju imati na umu da ovakvi poduhvati zahtevaju daleko više vremena, energije i novca za pokretanje procesa, nego što se čini. Vrlo je lako predvideti uticaj novozapočetih biznisa, u kontekstu poboljšanja kvaliteta u poljoprivredi. Broj otvorenih radnih mesta, ne mora biti veliki, dok sama fabrika, fizički može biti mala ili ne posebno impresivna. Ono što je bitno, jeste – prisutnost aktivnosti, koja je proistekla iz same zajednice, gde novac počinje da se stvara i gde ostaje određeno vreme; i ljudi od uticaja u zajednici, imaće korist od prepoznavanja prednosti ovakvih poduhvata, zbog njihovog potencijala da se šire i nadograđuju.

Ponekad, ključ uspeha predstavlja povezivanje proizvodnje sa preradom, ili jedinstvenim pristupom marketingu, ili pak jedinstvenom proizvodu. Stvar je ponekad i u samom procesu, kroz kreiranje boljeg mehanizma za osiguravanje kvaliteta proizvoda, ili ,,priče,, oko proizvoda, kako bi se mušterije dodatno zainteresovale. Ponekad, poboljšanje kvaliteta se postiže kroz usluge ili kroz tržišta povezivanja. Bez obzira na to, kako se kvalitet poljoprivrednih proizvoda poboljšava, zainteresovani članovi zajednice, koji razmišljaju na kreativan način, obično su iznenađeni, kada kroz implementaciju procesa otkriju, mnogo više mogućnosti, nego što se u početku činilo.

Advertisements

O borefor
Blog afirmiše nezavisnu mrežu ekonomskih aktivnosti i inicijativa građana zajednice sa ciljem da modifikuju ili čak osujete pojedine neprimerene i nedemokratske aspekte ekonomske politike vlasti. Nije uvek lako utvrditi na kojoj tački, aktivnosti vlasti postaju nedemokratske. Mnoge demokratski izabrane vlasti, konsultovaće nezavisne javne forume i načiniti kompromis sa njima, pošto je to suštinska odluka vladanja po načelu saglasnosti. Pojedine interesne grupe imaju mnogo veći uticaj na vlast nego neke druge, zahvaljujući svojoj organizovanosti, bogatstvu i vezama. Uticaj na lokalnu vlast BorskiEkonomskiForum smatra demokratskim, samo ako potiče od javnog ekonomskog interesa građana lokalne zajednice i ne prihvata koncentraciju bogatstva ili moći u rukama nekolicine partijskih oligarha, demagoga i poltrona. Demokratska lokalna zajednica treba posvetiti, posebno nezavisno savetodavno mesto ekonomskim aktivnostima i inicijativama svojih građana, koji zastupaju javne interese i lokalnom stanovništvu koji u slučajevima svojih društvenih, ekonomskih ili psihofizičkih umanjenih sposobnosti, nije u mogućnosti da sa svojim ličnim stavom učestvuje u kontinuitetu javnog dijaloga o strateškim interesima u političkom procesu zajednice. Posetioci BorskogEkonomskogForuma - komšije, sugrađani, prijatelji i partneri naše zajednice, mogu u skladu sa standardnim pravilima blogovanja, izražavati svoje konstruktivne i dobronamerne stavove i sugestije (komentare, tekstove, vizije...) i sadržajno diskutovati u javnom dijalogu.

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s

%d bloggers like this: