DA LI SAM SPREMAN ZA STARTOVANJE I RAZVOJ SVOG BIZNISA?

Start i razvoj privatnog biznis, zahteva spremnost za ,,nove poslovne izazove,, i posedovanje pravih odgovora, na karakteristična pitanja biznis poslovanja:

* Da li sam osoba, koja može da vodi posao?
* Da li posedujem adekvatno obrazovanje i radno iskustvo?
* Da li sam ikada vodio/la (upravljao/la) poslovanje?
* Da li sam zagovornik/ca permanantnog usavršavanja?
* Da li sam spreman/a da se totalno posvetim biznisu?
* Da li sam konsultovao/la svoju porodicu?
* Da li posedujem podršku svoje porodice?
* Koliko je porodica spremna, da žrtvuje svoj dosadašnji način života?
* Da li sam spreman/a da se angažujem u poslu, iako ne postoje garancije za poslovni uspeh?
* Da li sam dovoljno istražio/la biznis ideju, koju želim da realizujem?
* Da li imam ušteđevinu, koju želim da investiram u sopstveni biznis?
* Da li znam, koliko mi je novca potrebno, za startovanje ili razvoj sopstvenog biznisa?
* Da li imam pravo, na razvojni ili komercijalni kredit – i u kom iznosu?
* Iz kojih izvora, mogu pokrivati nedostajuća sredstva, finansiranja poslovanja?
* Da li znam, koliki će biti godišnji profit biznisa i moja zarada?
* Da li mogu da živim, sa manjom zaradom i kako?
* Da li posedujem odgovarajuće biznis kontakte – sa partnerima, fondovima i bankama?
* Koji su moji, potencijalni partneri na tržištu?
* Da li sam “za” i “protiv” solo ili partnerski biznis – argumentacija?
* Da li sam razgovarao/la sa advokatom ili konsultantom o svojim poslovnim planovima?
* Da li sam identifikovao/la segmente tržišta?
* Da li postoji potreba za proizvodom i uslugom moje firme?
* Ko su kupci, proizvoda i usluga, moje firme?
* Da li razumem potrebe kupaca, proizvoda i usluga, moje firme?
* Da li će proizvodi i usluge, moje firme biti konkurentni na tržištu?
* Ko su glavni konkurenti, moje firme na tržištu?
* Kako pobediti konkurenciju?
* Da li sam uradio/la SWOT analizu?
* Da li sam izabrao/la lokaciju biznisa, koja odgovara mojim klijentima?
* Da li sam identifikovao/la biznis objekat?
* Koliki su troškovi uređenja, poslovnog objekta?
* Da li moj biznis poseduje, ostale prateće pogodnosti (tržišne prednosti)?
* Da li sam konsultovao/la pravnika, po pitanju ugovora o kupovini ili zakupu objekta?
* Da li sam uporedio/la iznos finansija, koji je potreban za kupovinu i zakup objekta?
* Da li sam identifikovao/la poslovnu opremu i uređaje, koji su neophodni za početak biznisa?
* Da li sam kontaktirao/la, tehnologa ili odgovarajućeg sektorskog stručnjaka?
* Da li su moguće, značajnije uštede ukoliko se kupi polovna oprema?
* Da li sam uporedio/la iznose investicija, ukoliko se oprema kupuje ili ukoliko se plaća zakupom?
* Koje nabavke su neophodne, za uspešno funkcionisanje biznisa?
* Kolike zalihe su potrebne u trenutku startovanja biznisa?
* Da li sam identifikovao/la dobavljače?
* Da li sam uporedio/la cene, različitih dobavljača?
* Da li znam, kako da kalkulišem prihode i troškove poslovanja?
* Da li znam iznos, svog kapitala i svijih obaveza?
* Da li znam da utvrdim, poreze poslovanja?
* Koje finansijske izveštaje, trebam da pripremim?
* Da li znam, koje su mi dozvole za poslovanje neophodne?
* Koji su zakoni važni, za moju biznis oblast i poslovanje?
* Da li poznajem advokate ili konsultante, koji mogu da mi pomognu korisnim savetima?
* Da li sam se opredelio/la za osiguravajuću kompaniju?
* Ako kupujem biznis – Da li znam, zašto želim da kupim neku firmu?
* Da li znam, stvarne razloge prodaje firme?
* Da li sam uporedio/la stvarne troškove kupovine neke firme, sa troškovima startovanja novog biznisa?
* Da li je oprema u dobrom stanju?
* Da li je poslovni objekat u dobrom stanju?
* Šta drugi misle, o firmi koju kupujem?
* Da li sam razgovarao/la, sa dobavljačima firme?
* Da li sam ovladao/la, osnovnim tehnikama prodaje?
* Da li sam vešt/a, u procesima pregovaranja i ubeđivanja klijenata?
* Da li znam, koristi koje moj proizvod i usluga, imaju za potencijalnog klijenta?
* Da li dobro poznajem, proizvod i uslugu, koju nudim klijentima na tržištu?
* Da li znam, da izračunam cenu, svojih proizvoda i usluga?
* Da li znam, da utvrdim svoje ukupne troškove?
* Koju cenovnu strategiju, pokušavam da primenim na tržištu?
* Kako da reklamiram, svoje proizvode i usluge (novine, časopisi, direktna prodaja, radio, tv, web prezentacije)?
* Da li znam, ko može da mi pomogne, oko definisanja reklamne kampanje?
* Da li sam analizirao/la reklamne kampanje većih konkurenata?
* Da li sam izabrao/la najbolje dobavljače na tržištu?
* Da li imam plan zaliha, koji mi sugeriše, šta – kada – koliko, da nabavljam?
* Da li razmatram, mogućnost kreditiranja, od strane dobavljača?
* Da li znam da radim sa ljudima?
* Ako želim nekog da zaposlim, da li znam gde i kako, mogu da pronađem odgovarajuću osobu?
* Da li znam, kakvu osobu (radnika) tražim?
* Da li znam, koliko trebam da platim radnika, za obavljeni posao?
* Da li imam, plan obuke i treninga za zaposlene?

Ako postoje odgovarajući odgovori na navedena karakteristična biznis pitanja, sledeći biznis izazov predstavlja, odgovor na pitanje – Da li sam spreman za izradu svog prvog BIZNIS PLANA?

O borefor
Blog afirmiše nezavisnu mrežu ekonomskih aktivnosti i inicijativa građana zajednice sa ciljem da modifikuju ili čak osujete pojedine neprimerene i nedemokratske aspekte ekonomske politike vlasti. Nije uvek lako utvrditi na kojoj tački, aktivnosti vlasti postaju nedemokratske. Mnoge demokratski izabrane vlasti, konsultovaće nezavisne javne forume i načiniti kompromis sa njima, pošto je to suštinska odluka vladanja po načelu saglasnosti. Pojedine interesne grupe imaju mnogo veći uticaj na vlast nego neke druge, zahvaljujući svojoj organizovanosti, bogatstvu i vezama. Uticaj na lokalnu vlast BorskiEkonomskiForum smatra demokratskim, samo ako potiče od javnog ekonomskog interesa građana lokalne zajednice i ne prihvata koncentraciju bogatstva ili moći u rukama nekolicine partijskih oligarha, demagoga i poltrona. Demokratska lokalna zajednica treba posvetiti, posebno nezavisno savetodavno mesto ekonomskim aktivnostima i inicijativama svojih građana, koji zastupaju javne interese i lokalnom stanovništvu koji u slučajevima svojih društvenih, ekonomskih ili psihofizičkih umanjenih sposobnosti, nije u mogućnosti da sa svojim ličnim stavom učestvuje u kontinuitetu javnog dijaloga o strateškim interesima u političkom procesu zajednice. Posetioci BorskogEkonomskogForuma - komšije, sugrađani, prijatelji i partneri naše zajednice, mogu u skladu sa standardnim pravilima blogovanja, izražavati svoje konstruktivne i dobronamerne stavove i sugestije (komentare, tekstove, vizije...) i sadržajno diskutovati u javnom dijalogu.

Ostavite odgovor

